Tuesday, 27 June 2017

Harry Potter-dag!

Ja, ok, så er jeg en dag forsinket, men det gjør meg ikke til mindre fan altså!

Harry Potter-universet, både bøkene og filmene, har gitt meg så mye å glede meg over, og så mye å gråte over. Harry Potter kan på mange måter ta æren for at jeg er så glad i å lese, og jeg er så heldig at jeg fikk vokse opp sammen med ham.

Toalettet på The Elephant House, der veggene er fylt med sitater fra Harry Potter-bøkene
Da mamma leste bok 2 høyt for meg og min bror en vinterferie, måtte hun stå opp igjen etter leggetid bare for å sjekke at det gikk fint med Ginny.

Da den første filmen kom på kino satt jeg og min beste venninne, syv år gamle, med ansiktet i popkornbøttene da Lord Voldemort for første gang dukket frem på skjermen.



Da bok 4 kom ut låste jeg meg inne på soverommet i mange timer og kom ikke ut før jeg var halvveis i boken.

Da bok 7 kom ut var jeg på familieferie i Cannes, men jeg MÅTTE lese boken den dagen den kom, og vi fant en bokhandel med engelske bøker. Jeg leste den ut samme dagen.

Cannes 2007 (regulering og hele pakken)
Etter å ha sett siste filmen på kino gråt jeg høylytt i kinosalen og hele veien hjem, og fikk ikke sove ordentlig på mange dager.

Da Cursed Child kom forrige sommer lastet jeg den umiddelbart ned på kindle-appen, og trakk stadig frem mobilen på sightseeing i Venezia for å lese mens vi stod i kø, mens vi ventet på mat, eller mens noen i reisefølget var på do.

Venezia 2016

Da Fantastic Beasts and Where to Find Them kom på kino grov jeg nesten hull i armen på kjæresten av spenning før filmen begynte, og hadde klump i magen gjennom hele filmen.


Takk til J. K. Rowling, som har gjort oppveksten min magisk, og som har sørget for at jeg alltid finner glede og magi i hverdagen.

----

Hva er dine beste Harry Potter-minner?

(Og hvilket hus er du i?? Jeg har tatt testen flere ganger, og kommer alltid enten i Hufflepuff eller i Ravenclaw. Hva med deg?)

1 comment:

  1. Harry Potter er årsaken til at eg leser bøker på engelsk for då den siste boka kom ut klarte eg ikkje å vente til november på den norske utgåva så den engelske vart lest ut på 3 dager i juli :-)

    ReplyDelete