Friday, 9 June 2017

Leser nå: Det blå barnet

Det blir lite blogging fra min kant for tiden, men nå er det bare seks korte (evig lange) dager til semesterslutt for meg og! Frem til da blir jeg her, i nesten tom lesesal, og skriver så fingertuppene får svimerker.


Det er ikke så ille altså, det er kjekt å skrive! Dessuten regner det ute uansett.

Men, jeg husker på å lese litt i pausene! Nå har jeg begynt på Det blå barnet av Eirik Husby Sæther (hvorfor er ikke boken blå??), som jeg fikk tilsendt fra Cappelen Damm for litt siden. Jeg prøver å krydre leselisten med norske bøker i blant, for det er jo så mange flinke norske forfattere!



Jeg liker boken veldig godt så langt! Vi hopper mellom nåtid og tidlig 1900-tall, og blir derfor med på politietterforsker Mikael Wulf sin reise i familiehistorien. Mikael vil prøve å finne ut hvem "Det blå barnet" moren stadig nevner er, og samtidig er det noe mystisk med måten kvinnen som tidligere bodde på Mikaels mors rom døde på. Spennende!

----

Hva leser du akkurat nå?

2 comments:

  1. Takk for boktips! :) Akkurat nå leser jeg 'My Name is Leon' av Kit de Waal, som handler om ni-år-gamle Leon som blir flyttet i fosterhjem med lillebroren sin og helst vil komme seg hjem igjen. Utrolig fin så langt! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den har jeg ikke hørt om, så takk for tipset! Ha en god helg :)

      Delete