torsdag 1. juni 2017

Lest i mai

Nå er det kun to uker til jeg har levert alle eksamener og oppgaver for semesteret, og det er så deilig å endelig kunne skimte slutten på denne travle tiden! Det eneste jeg har igjen nå er en prosjektbeskrivelse som skal være på rundt 30 sider, og jeg gleder meg egentlig til å vie dagene mine til skriving. Finner egentlig ganske godt roen når jeg kan sitte for meg selv og skrive!

Jeg har også funnet leilighet i Paris. En liten studioleilighet med to (!) små balkonger og utsikt til Eiffeltårnet! Jeg kan nesten ikke vente med å reise, og lærer meg forhåpentlig litt fransk før den tid, for huseier snakker ikke godt engelsk..!

I mai leste jeg syv bøker, som jeg er utrolig fornøyd med. Det er en travel periode, og det er lett å glemme hvor viktig det er å bruke litt tid hver dag på å slappe av, men det har jeg klart å huske på denne måneden!


Lest i mai

High Fidelity av Nick Hornby

Thirteen Reasons Why av Jay Asher

The Singer's Gun av Emily St. John Mandel

The Life and Death of Sophie Stark av Anna North

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli

James Franco spytter når han snakker av Erik Eikehaug

Ikigai av Hector Garcia og Francesc Miralles

----

Månedens beste bok må være enten James Franco spytter når han snakker eller The Life and Death of Sophie Stark. Jeg tror jeg kommer til å lese dem begge igjen ved en senere anledning!

Den jeg likte aller minst er Thirteen Reasons Why. Den var kanskje marginalt bedre enn TV-serien, men jeg syns hele konseptet var ekkelt og merkelig. Hannahs selvmord ble liksom rettferdiggjort og forskjønnet, som blir helt feil, og historien var urealistisk.

The Singer's Gun ble jeg rett og slett litt skuffet av, selv om jeg ikke vil si boken var direkte dårlig. Det er mer fordi den ikke var like god som forfatterens andre bøker, som jeg elsker. Denne ble liksom litt kjedeligere, og jeg ble ikke like betatt av historien. Det var imidlertid Emily St. John Mandels første bok, så jeg gleder meg til hun gir ut noe nytt! 

Leseplaner for juni

Juni blir måneden jeg fullfører det første året som masterstudent, og jeg har to uker fri før jeg begynner på sommerskole i London. Jeg håper å fylle de to ukene med turer, avslapping og lesing! Kanskje jeg klarer ti bøker i juni?? 

Jeg holder på å lese The Magicians nå, som er mye bedre enn jeg forventet, så den fullføres snart. Ventende på bokhyllen har jeg blant annet One of Us Is Lying, We Were Liars og The Rest of Us Just Live Here, som jeg tror er lette sidevendere for de neste to ukene med skriving. Jeg har også en Agatha Christie-bok fra biblioteket som må leses snart. 

----

Hva leste du i mai, og har du noen lesemål for juni? 

2 kommentarer:

  1. Eg har lest veldig lite då leselysten har forsvunnet som dugg for solen :-/ Så kjekt at du har funnet ein plass å bu i Paris, då er mykje i orden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, det er kjedelig med slike perioder. Håper du får leselysten tilbake snart!

      Slett