lørdag 1. juli 2017

Lest i juni

Enda en måned er over, og vi er halvveis i 2017 allerede. Helt utrolig!

Den første halvdelen av juni var fylt av eksamenslesing, mens den andre halvdelen var ferie i Edinburgh og pakking og planlegging til sommerskole i London. I morgen tidlig reiser jeg, og jeg er omtrent like nervøs som jeg er spent. Jeg gleder meg til å komme i gang der, bli kjent med andre studenter og tilbringe sommeren i London, men gruer meg til å savne venner, familie og kjæreste i Bergen. Men, det er i det minste sol i London!

Jeg fikk lest seks bøker i juni. Det var vanskelig å finne roen til å lese denne måneden, så jeg er fornøyd med at det i det hele tatt ble over en bok per uke. Jeg har imidlertid hatt noen svært gode leseropplevelsen denne måneden likevel!


Lest i juni
If on a Winter's Night a Traveller av Italo Calvino
Det blå barnet av Eirik Husby Sæther
The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness
We Were Liars av E. Lockhart
One of Us Is Lying av Karen M. McManus
The Magicians av Lev Grossman

Månedens beste var We Were Liars. Jeg anbefaler alle å prøve seg på denne (den norske tittelen er Vi var løgnere), den var langt bedre enn jeg forventet!

Månedens skuffelse var nok If on a Winter's Night a Traveller. Jeg plukket den tilfeldigvis med meg i Edinburgh, og den så veldig annerledes og interessant ut, men jeg ble aldri oppslukt, og var stadig fristet til å hoppe over hele sider med tekst. Den har høy score på Goodreads, og masse strålende anmeldelser, så jeg er skuffet over at jeg ikke ser det samme i boken som mange andre gjør.

Verdt å nevne er også The Magicians, som var mye bedre enn jeg trodde den kom til å være. Jeg kommer nok til å fortsette denne serien senere.

Leseplaner i juli
I hele juli er jeg i London på sommerskole, og jeg har pakket med meg seks bøker som jeg er veldig motivert til å lese. Jeg har blant annet med meg en ny Helga Flatland-roman som jeg fikk tilsendt av Aschehough, En moderne familie, som jeg kanskje begynner på i morgen. Jeg gleder meg også til Bridget Jones's Baby, for litt lettlest humor, og All the Bright Places, som jeg har tenkt på å lese lenge.
Matt Haig, som er helt genial, har også nettopp utgitt en ny roman, How to Stop Time, som jeg gleder meg til å få tak i. Jeg har også pakket med meg Lost Boy av Christina Henry. 

----

Hva har du lest i juni? Har du noen leseplaner for juli?

2 kommentarer:

  1. Ååå, så gøy med sommerskole i London! Håper det blir supergøy :D Har ingen spesifikke planer ang lesing for juli da det blir en svært hektisk måned med ny jobb, flytting og fullføring av master, men noen bøker skal jeg nok klare å få lest fordet ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres jo veldig spennende ut med ny jobb! Masse lykke til med jobb og master! :)

      Slett