torsdag 6. juli 2017

Oppdatering fra London + litt endringer på bloggen

Jeg har vært i London i en halv uke allerede, og det har gått fryktelig fort! De neste fem-og-en-halv ukene kommer nok også til å fly forbi, så jeg håper jeg klarer å utnytte tiden i denne fantastiske byen så godt jeg kan. Jeg har timer hver dag fra to til halv seks, men utenom det er jeg fri til å disponere tiden nesten som jeg vil - utenom litt skolearbeid som gjøres utenom timene. 



Jeg ELSKER å bo i London! Alt er så stort, alle snakker så kult, og det er så mye å se og gjøre. Skolen er svær og forvirrende, men de andre studentene er like forvirret som meg, så det går fint. Foreleseren er morsom og utrolig spennende å høre på, og jeg tror jeg får godt utbytte av det jeg lærer her. 
UCL 
Utenom skoletimene er det en del sosiale arrangementer man kan bli med på, og i går var det Twelfth Night på Shakespeare's Globe. Utrolig kjekt, selv om beina verket etter tre timer stående! Absolutt noe som anbefales, og jeg kommer nok til å gå på uteteater på Shakespeare's Globe igjen. 

Før forestilling i Shakespeare's Globe
Det er studenter fra hele verden på sommerskolen, men svært mange fra Hong Kong eller ulike steder i USA og Australia. Jeg har enda ikke møtt noen fra Norden, så det å være norsk er så langt nesten litt eksotisk! De fleste er noen år yngre enn jeg er, og har helt andre forventninger av oppholdet i London enn meg, men de er kjekke å omgås med og ivrige etter å oppleve byen. 


Nå som jeg er her i London kommer jeg til å snakke og skrive engelsk nesten hele tiden, og derfor har jeg tenkt å også blogge på engelsk i denne perioden. Jeg tenker det er en fin måte å øve seg litt, både på det å formulere seg skriftlig på engelsk, men også på å bli mer komfortabel med uttrykk og ord som jeg kommer til å bruke muntlig i presentasjoner eller i samtaler med medstudenter og professorer. 

Etter dette innlegget kommer altså alle sommerens innlegg til å være på engelsk!

----

Hva gjør du i sommer?

1 kommentar:

  1. Høyres veldig spennande og interessant ut så langt, og eg er sikker på at du kjem til å få eit godt utbytte.

    Eg ser fram til dine innlegg på engelsk, og eg skal definitivt kommentere på engelsk om det faller seg slik. Ha ein fin kveld :-)

    SvarSlett